بدانید و آگاه باشید که از دنیای شما سه چیز را دوست دارم :آشپزی ، خیاطی و کتاب خواندن

امسال لباس عیدمو خودم دوختم.فکرشو بکن حتی یه روز تصورشم نمی کردم

+ نوشته شده در  شنبه بیست و هشتم اسفند ۱۳۹۵ساعت 17:50  توسط سمن | 

اون قدری که من تا این سن و سال به تجربه تو اطرافم دیدم (الکی مثلا من خیلی دنیا دیده ام)یکی از توانایییهای خیلی خیلی لازم برای موفقیت تو زندگی زناشویی و اجتماعی و ارتقای شغلی و ... توانایی سازش با اطرافیان و محیط یا همون سازش کاریه.اگه بخام به خودم یه نمره از صد بدم شاید بگم حول و هوش پنجاه نمره میگیرم که رقم مورد قبولیه.اگرم یه روز بخام یه بچه تربیت کنم حتما بهش یاد میدم که برای اینکه شادتر و موفق تر و با آرامش تر باشه باید این مهارت رو داشته باشه.این شاید همون ای کیو یا هوش هیجانی باشه.

امروز تو یکی از بخشهایی که من مدیرشونم واسه یکی از خانمها یه ماموریت پیش اومد که چون خانمها تو شرکت ما تنهایی نمیرن ماموریت براش دنبال یه همراه خانم بودیم.بهش گفتم بپرس بین کی خودش تمایل داره بیاد اونو همراهت بفرستیم.زنگ زد گفت نوعروس و بلفی (منشی) ولی بلفی خیلی بیشتر راضیه.به ریس درازه که گفتم گفت بهتره نوعروس بره.زنگ زدم به نوعروس که تو برو اگه می تونی.توپید که چرا خودت نمیری فکر کن!با موقعیتی که الان داریم من در اصل ریس ریس اونم.یعنی اصلا من نباید مستقیم به اون کار میدام.باید میگفتم به ریسش که اون بهش بگه.کفم برید.فکر کن.کارشناس این قدر پررو.منم یه جور به ریس درازه تفهیم کردم که بلفی بره بهتره که اونم قبول کرد.فکر کن این آدم همونیه که یه ماه پیش تو مشهد به من اعتراض میکرد که چرا اضافه کار منو ماکس نمیدی اونم نه با زبون خوشها با تحکم میگه من انتظار دارم وقتی ماکس اضافه کارم صد و سیه همون ماکسو بگیرم.چیزی بهش نگفتم فقط تو دلم گفتم به همون خیال باش. کلا اخلاقش جنگیدن و بی احترامی به افراده.من موندم با این اخلاق خوشگل چطور تو زندگی زناشوییش دچار مشکل نمیشه.شایدم یه ک.و.ن گنده نمیزاره گندی اخلاق زیاد به چشم بیاد.الله اعلم

اون موقع ها که تهران بودیم و هر دو کارشناس چند باری که بد جور به ریس کوچیکه همه کاره پریده بود بهش به طور ضمنی گفته بودم که عاموووووووو با کسی که زورش ازت بیشتره مستقیم نجنگ که آخرش از اولش مشخصه که شکسته و انصافا هم ریس کوچیکه همه کاره یکی دو بار زیرآبشو بد زده بود واسه همین بی ادبیهاش.یه جورهاییی اینو برای خودش فضیلت میدونه که بتوپه به بالا دستش ولی در اصل به خاطر مهارت عدم سازگاریه که داره.که آخرش هم دودش تو چشش میره.

خلاصه که من کوچکتر از اونیم که توصیه ای داشته باشم ولی توصیه من به جوونهای هم سن و سالم اینه که مهارت سازش رو در خودتون تقویت کنید.شاید یه وقتهایی لازم باشه که آدم تو زندگی صلابت داشته باشه ولی در نود درصد موارد با نرمی و سازش می تونید چیز بیشتری رو به دست بیارید تا جنگیدن چه تو زندگی فردی چه تو زندگی اجتماعی و کاری.

+ نوشته شده در  چهارشنبه چهارم اسفند ۱۳۹۵ساعت 18:4  توسط سمن |